tisdag 16 december 2014

Plastfria tandborstar

Vi har länge letar en bra, plastfri tandborste till E. Vi har testat lite olika men inte hittat någon bra. Vi har testat Eko Tandborsten, en i majsstärkelse från Jack N' Jill i majsstärkelse och två gjorda av silikon (Jack N ' Jill). Eko Tandborsten blev jag väldigt missnöjd över, dels särskrivningen på den och att det lossnade strån och även metallen som stråna satt fast i. Läskigt att låta barn borsta själv om det slutar med metallbitar i magen. Så det gick bort direkt. Den i majsstärkelse är så svår att hålla i som vuxen och borsten är så hög så det blir jättesvårt att borta en barnmun som dessutom inte samarbetar så bra alla gånger. Jag vet inte hur många "gapa" och "aaaaaaa" jag sagt hittils… De i silikon har varit bra när det varit riktigt vägran, speciellt den jag sätter på fingret, då kan jag "leka" att den pratar och då får den borsta lite. Tyvärr kan det göra ont om hon biter i den :)




Jag har länge sett dessa vackra tandborstar i bambu från Humble Brush på olika hemsidor men eftersom jag blev så besviken på Eko Tandborsten så har jag inte vågat testa någon mer bambutandborste. Men många verkar så nöjda med dessa.

Just nu lottas det ut två stycken i Vilda Barns adventskalender. Jag hoppas så klart på vinst så vi får prova även dessa :)

Vilda barn länk, länk till humblebrush


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar